Fredagsfiska i November

Klockan tio kom Emil till mig. Vi åkte igenom åkern ner till sjön, där vi möttes av en vindstilla sjö. Underbart!

Vi trollade längs sjöns kanter utan att det händer
så mycket förutom ett hugg i mitt spö dock utan resultat...

Vi stannade till mitt ute på sjön och åt lite svamppaj som Emil gjort.
Vi drack också lite kaffe, mums!
När vi är ute och fiskar pratar vi bland annat om hur skönt det är att komma ut på sjön, speciellt sånna här dagar.




20111104


Vi trollade vidare runt nästan hela Nästasjön utan resultat då vi bestämde oss för att åka in i en vik med vass och lite näckrosor omkring oss. Vi började kasta och det gav resultat nästan omedelbart. Det är skoj att fånga abborre!





Abborren får friheten åter :)





Imorgon kväll efter att jag jobbat och Emil förhoppningsvis inte fått någon utryckning ska vi laga matlådor inför nästa vecka!

Tack för mig.
/Emanuel

Obs! En dikt är på G ;)
Notis: Trollning = Låta ett drag åka efter båten





Kommentarer
Postat av: din m.

fin bakgrund du har fått till hjärtat ;) riktig skogsmulle är vad du är!

2011-11-04 @ 23:31:18
Postat av: emanuel

Jajjemen ;)

2011-11-05 @ 10:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0