Fläskpannkaka!!!!!



Här ovan ser ni mitt "göra fläskpankaka-mode" Var faktiskt mycket enklare än vad jag trodde och kul med lite musik i öronen! Fick dock panik när jag insåg att inte det fanns några ägg i kylen och samtidigt var fläsket i ugnen på fräsning. Så i min panik ringde jag pappa som sade att det fanns ägg nere i matförrådet. Tack och lov! :P

Ugnen på 225 Grader
In med smör på en plåt.
Skär 500 gram kassler i tärningar, ta ut plåten, lägg i kasslern och in igen på fräsning.
Blanda 3 ägg, 8dl mjölk, salt och 4 dl mjöl  (blanda lite åt gången så det inte blir klumpar)

Ta ut kasslern när den har fräst och lägg på smeten.
Sedan har man inne kakan i ca 30 min.

(Annika's recept)

Svårare än så är det inte gott folk!




Ready for the oven!




I forsättningen, vad jag än gör så ska jag kolla om allt finns hemma innan jag börjar.  ;)

Kommentarer
Postat av: Emil

lookin good!

2011-11-22 @ 22:17:25
URL: http://emilpetersson.blogg.se/
Postat av: Lorena

mums med fläskpannkaka! åt jag i helgen :)



sv: nej ska försöka att inte tappa motivationen. vad tränar du? kul att du också är från småland.

2011-11-23 @ 09:08:01
URL: http://lorenasvensson.blogg.se/
Postat av: Natalie.

Haha ja det kan man nästan säga...eller ja, jag tvingar helt enkelt mannen min att agera fotograf ;)

2011-11-23 @ 10:13:20
URL: http://hakunamatata.blogg.se/
Postat av: ester

gott blev det!

2011-11-23 @ 13:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0